2009. június 7., vasárnap

Epres-vaníliakrémes gofri

Az epret legszívesebben önmagában esszük -ha csak tehetjük, töménytelen mennyiségben. Annyira tökéletes önmagában ez a gyümölcs, hogy egyszerűen nincs szívem sem megfőzni, sem megsütni, pláne nem széttrancsírozni -hát igen, az epermisuhoz szinte mindig ott a hozzávaló a hűtőben, de mire hozzáfognék, elfogy az eper...).
Ezúttal is csak rápakoltam a vaníliakrémmel megkent gofrikra, amit én így készítek:



Epres-vaníliakrémes gofri

Hozzávalók:
Gofri: 4 dl tej, 2 tojás, 30 dkg liszt, 5 dkg olvasztott vaj, fél cs. szárított élesztő, csipet só, 3 ek cukor, reszelt citromhéj, esetleg fahéj
Krém: 3 tojássárgája, 1 ek liszt, kb. 5 dl tej, 2 ek cukor, 2 cs vaníliás cukor vagy fél rúd vanília kikapart belseje
Elkészítés:
A gofri hozzávalóit sima tésztává kikeverem és megsütöm.
A krémhez a tojássárgáját simára keverem a cukorral, liszttel és kevés tejjel, majd szép lassan hozzákeverem a többi tejet. Kis lángon folyamatos keverés közben addig főzöm, míg besűrűsödik, ha túl sűrű, szükséges mennyiségű tejjel még hígítom. A vaníliát csak akkor keverem bele, amikor lehúztam a tűzről.
A gofrikat közvetlenül fogyasztás előtt megkenem a kihűlt krémmel és jól megpakolom felszeletelt, friss eperrel. A gyerekek természetesen egy halvány porcukorfelhőt is igényelnek rá.

2 megjegyzés:

trinity írta...

Én is előnyben részesítem sokszor az élesztős goffrit! Az epres -vaníliás valami mennyei lehetett!!!

VOKinga írta...

Én nem vagyok nagy gofri-művész, eddig csak ezt próbáltam még, nem kísérleteztem, mert jó a recept, de terveimben van a roppanósabb fajta kipróbálása is.