2009. június 10., szerda

Meggyzselés pohárkrém

Épp csak egy apró kis csavar van a dologban, igen, a meggyzselével. Egyébként egy lenne a kismillió triffle és pohárkrém között.
Ebben a desszertben valahogy mégis olyan harmonikusra sikeredett az ízek találkozása, hogy ezúttal tényleg ne változtass egy picit sem, ha úgy döntesz, kipróbálod.



Meggyzselés pohárkrém

Hozzávalók: 80 dkg érett meggy, 1 evőkanál cukor, 1 cs gyümölcszselé por (500 ml vízhez való), 4 dl tejszín, 1 cs habfixáló, 500 g mascarpone, 2 ek porcukor, 2 cs vsníliás cukor, 150 g amarettini keksz
Elkészítés: A meggyet kimagozom, megszórom 1 ek cukorral és hagyom, hogy kicsit kieressze a levét. Eközben elkészítem a gyümölcskocsonyát a tasakon található utasítás szerint, és amikor langyosra hűlt, ráöntöm a meggyre. Hűtőbe teszem, amíg megdermed.
A mascarpone-t kikeverem porcukorral és vaníliás cukorral, majd hozzákavarom a felvert, fixált tejszínhabot
A meggyes zselét egy kanállal összetrancsírozom.
Így rétegzem: krém, zselé, krém, 100 g szétmorzsolt amarettini, krém, zselé, krém.
Tálalásnál poharakba szedem -esélytelen szépen kiszedni, úgyhogy érdemes a csapat orra előtt végezni ezt a műveletet, hadd lássák, milyen guszta volt előtte- és 2-2 szem keksszel díszítem.


2 megjegyzés:

trinity írta...

Ezt nekem találták ki!!! Isteni!!!Haragszol, ha "ellopom" a recit???
Már eperrel is terveztem ilyesmit, de lehet a meggy lesz a befutó...De amennyiben elkészítem, természetesen Rád hivatkozom! Köszi

VOKinga írta...

Mi másért írnám a recepteket?
Megtisztelés, ha megcsinálod!v :)