2011. január 23., vasárnap

S'more szelet

A S'more egy amerikai édesség, amit tábortűznél szokás készíteni, lényegében keksz-szendvics: egy nagy darab grillezett marshallow és egy szelet csoki két graham keksz között.
A hozzávalók ugyanazok, az elkészítés egészen más, a végeredmény egy brutálisan amerikai süti: minden jó belepakolva félelmetes töménységben.



S'more szelet

Hozzávalók (22X32 cm-es tepsihez): 1/2 csésze cukor, 225 g vaj, 1 tojás, 2 ek vanília kivonat vagy aroma, 150 g teljes kiőrlésű keksz ledarálva, 190 g liszt, 1/2 tk só, 2 tk sütőpor, 24 dkg tejcsoki, 32 db marshallow (ha nincs fehér, szerintem simán megteszi a színes is, ígyis-úgyis csúnya lesz :)
Elkészítés: A puha vajat a cukorral habosra kevertem, majd tovább keverem a tojással és vaníliával, míg szép sima nem lesz.
Egy másik tálban összekavartam a kekszet, lisztet, sót, sütőport, majd az egészet a vajas-tojásos masszához kevertem.
A massza 2/3-át a tepsibe nyomkodtam hideg vízzel benedvesített kézzel. Erre rászórtam a durvára darabolt csokit, majd a konyhai ollóval szétvagdosott marshallow-t. Kiskanállal rászórtam a tészta maradékát és nedves kézzel amennyire csak tudtam, szétnyomkodtam a tetején.
180 fokra előmelegített sütőben az alsó sínen 30 percig sütöttem. Jót tesz neki 1-2 óra állás tálalás előtt, de szerintem másnap volt a legfinomabb.
(A recept INNEN származik)

Nincsenek megjegyzések: