2012. május 17., csütörtök

Máktorta eperrel és tejszínhabbal


Amikor a fotót megláttam valamelyik receptes oldalon, tudtam, hogy ezt a tortát én nagyon szeretném. A receptet meg se néztem, mert a bevált máktortánk már régóta megvan, annyira tökéletes, hogy nincs értelme újat próbálni.
Szerette, hogy tejszínhabot és epret pakoltam rá. :)


Máktorta eperrel és tejszínhabbal

Hozzávalók: 25 dkg darált mák, 3 tojás, 3 dl tejszín, 1 ek liszt, 15 dkg kristálycukor, a krémhez: 3 dl hideg tejszín, 2 csomag vaníliás cukor, 1 csomag habfixáló, 40 dkg eper
Elkészítés: A tojásokat habosra kevertem a cukorral, majd a tejszínnel, végül belekevertem a mákot és a lisztet. A masszát 20X20 cm-es cseréptálba öntöttem és 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöttem.
Amikor a tészta teljesen kihűlt, a tejszínt a vaníliás cukorral félkemény habbá vertem, majd beleöntöttem a habfixet és addig folytattam a verést, amíg kemény habbá nem vált. Ezzel megkentem a tésztát és rászórtam a megmosott, felaprított epret.
Tálalásig hűtőben tároljuk.

2 megjegyzés:

Édeskonyha írta...

Egyszerű de nagyszerű! Jöhetne :)

VOKinga írta...

Örülök, hogy tetszik! :) Küldenék fénypostával, ha még lenne belőle. :)