2012. szeptember 18., kedd

Almás-mákos süti tökmagliszttel


Ötből négy abszolút édesszájú nálunk, apa csak mérsékelten, de a jót ő sem veti meg.
Ez a süti mindenképp a "visszafogott bűnözés" kategóriába sorolandó, és bár egyébként nem sütöm bűntudattal az édességeket, az egészséges és finom kombinációja nagyon motiváló számomra.
Nagy pirospontot kap a tökmaglisztért, amit én szívesen használok kiváló élettani hatása miatt. Nem ad különösebb ízt az ételnek, színt annál inkább -döntse el ki-ki, vonzza vagy riasztja ez a harsogó zöld. (Jóval kevesebbe kerül viszont, mint ugyanennyi tökmag -amiből egyébként mindig van otthon pár csomaggal, nem csak az íze miatt szeretjük, hanem a benne levő sok vitamin és ásványi anyag miatt.)
A sütemény textúrája pedig a mák miatt szerethető nagyon, kedvenceim az ilyen ruganyos tészták.

Az almát én a tészta felébe darabolva, a másik adagba reszelve tettem, mert Poci fiam nem szereti a sült alma ízét -ha látja. :) Egyébként nekem az eredeti, darabos verzió jött be jobban.

A recept a Praktikák sok gyerekhez blogról származik.


Almás-mákos süti tökmagliszttel

Hozzávalók: 4 tojás, 50-60 dkg meghámozott, magháztalanított alma, 18 dkg nyírfacukor, 15 dkg liszt, 13 dkg tökmagliszt, 12 dkg (fél csésze) olaj, 1 kk fahéj, 3 dkg szemes (darálatlan) mák, 1 kk szódabikarbóna


Elkészítés: Az alma felét durvára reszeltem, a másik felét felkockáztam.
A tojásokat a cukorral habosra kevertem, majd hozzákevertem az olajat, végül a többi, száraz hozzávalót. A tésztát két részre osztottam, a felébe reszelt, a másik felébe darabolt almát kevertem és két sütőtálba beleöntöttem.


A sütiket 180 fokon 50 perc alatt megsütöttem.


Nincsenek megjegyzések: