2012. november 24., szombat

Liszt nélküli gesztenyés süti kétszer


Az utóbbi hetekben kétféle édesség uralja nálunk a terepet: créme brulee -ha készítek egy adaggal, utána kétnaponta kunyerálja vissza az egész család - és a tél közeledtével mindenféle gesztenyés dolog. Jelentem, én be is teltem egy időre, úgyhogy megyek mogyorót törni. :)

No tehát gesztenye. A két képen kétféle süti van, a felső gesztenyeliszttel készült és csak tojáshabbal, az alsó gesztenyepürével és egész tojásokkal. Mindkettő gluténmentes, és a cukrot is könnyedén helyettesíthetjük a tésztákban.
A fotók becsapósak, mert az első szárazabbnak, a második szaftosabb tésztának tűnik, valójában mindkettő inkább morzsálódós, kávésüti jellegű, főleg a püréből készült változat kért volna egy kis tejszínhabot is.
A gyerekek pillanatok alatt tüntették el mindkettőt, a második fotón látszik is, hogy épp csak egy szeletet sikerült megmentenem a fényképezéshez. Mindenképp jó alternatívának tartom őket, mint az átlagnál egészségesebb édességeket, ha a cukrot nyírfacukorral vagy édesítővel helyettesítjük, diétába is beilleszthetőek. És amire szerintem még kiválóan használhatóak: pohárkrémalapnak piskóta helyett.




Gesztenyés püspökkenyér

Hozzávalók 20X20 cm-es formához: 6 tojás fehérje, 20 dkg nyírfacukor, 8 dkg gesztenyeliszt, 1 tábla csokoládé
Elkészítés: A fehérjéket kemény habbá vertem, félidőben hozzáadtam a nyírfacukrot, majd a végén a gesztenyelisztet is. A lisztet már csak pár mozdulattal kevertem bele -össze fog esni a tészta tőle, de ez nem baj!
Tepsibe simítottam és 170 fokra előmelegített sütőben 50 perc alatt elkészült. Kihűlés után bevontam csokival.
Nyugodtan lehet bele rakni csonthéjasokat, aszalt gyümölcsöt, ebben az esetben püspökkenyérformában süssük ki.

Gesztenyesüti

Hozzávalók 20X20 cm-es formához: 50 dkg gesztenyepüré, 5 dkg cukor, 4 tojás, csipetnyi só, 1 tábla csoki
Elkészítés: A pürét finomra reszeltem. A tojásokat kettéválasztottam. A fehérjét a sóval habbá vertem, a sárgáját a cukorral fehéredésig kevertem. Végül a kettőt elegyítettem és óvatosan belekavartam a lereszelt gesztenyét.
180 fokra előmelegített sütőben 35 perc alatt sült készre. Amikor kihűlt, bevontam csokival.
(A Mézes finomságok blog receptje alapján.)


Nincsenek megjegyzések: