2014. január 25., szombat

Kacsa Adobo


A fakanál és a "toll" Tomy kezében volt, nekem csak kattintanom kellett. Meg enni. :)

Eredetileg valami wokos thai vagy egyéb keleti dolgot szerettem volna csinálni a combokból, de nem találtam jó receptet hozzá. Ráakadtam viszont erre az adobora, és eszembe jutott, hogy ezzel már korábban is kacérkodtam., hogy érdemes lenne kipróbálni.
Nem csalódtam.
Zseniálisan jó lett.

Ha már írok róla, megpróbáltam utánanézni kicsit, mi is ez az adobo. Hát annyira nem egyszerű téma, mint ahogy gondoltam.
Alapvetően spanyol eredetű főzési eljárásról van szó, eredetileg onnan származik. Azonban amennyire tudom, én a filippínó vonalat követtem.
A fillippínó módszertant is a spanyolok nevezték el állítólag adobonak a 16. században, mert hasonlónak vélték a saját eljárásukhoz, de állítólag itt teljesen független és külön utakról van szó.
A lényege mindenesetre mindkettőnek az ecetben párolás, és a filippínók első sorban csirkét vagy disznót készítenek így. Ezért is volt kissé kuriózum, hogy kedvenc netes szakácsom (Chef John, aki amúgy nem filippínó, hanem amerikai) kacsacombból csinálta meg.




Kacsa Adobo

Hozzávalók:
4 db kacsacomb
1 fej vöröshagyma
1 fej fokhagyma
1.5-2 dl rizsecet
1 dl szója szósz
1.5-2 dl alaplé
1 ek barnacukor
1 tk shambal oelek (vagy más csípős szósz)
2 babérlevél
só, bors

Elkészítés:
A kacsacombokat alaposan megsózom és megborsozom, majd egy lefedhető serpenyőben vagy lábasban barnára pirítom. Ha megpirultak, kiszedem őket, és a zsírt leöntöm, csak 1-2 kanálnyit hagyok az edényben.
Erre megy rá az apróra vágott vöröshagyma, amit épp csak megüvegesítek, és eközben szépen feljönnek az edény aljáról a kiváló pörzsanyagok. Ugrik bele a fokhagyma, és a 2 babérlevél, majd felengedem a folyadékokkal. A barnacukor csak akkor kell, ha a rizsecet nem ízesített, egyébként elhagyható. Belekavarom a shambal oeleket, és visszarakom a combokat a lébe, és fedő alatt kis lángon párolom, amíg a hús meg nem puhul.
Ha a hús puha, és még nagyon híg a szósz, akkor a húsokat kivéve tovább forralom, amíg be nem sűrűsödik. 
Alapvetően rizzsel az igazi.

Forrás: http://foodwishes.blogspot.hu/2012/10/duck-leg-adobo-real-family-meal.html

Nincsenek megjegyzések: