2007. november 15., csütörtök

Quiche -ahogy én szeretem

Ha magyar konyháról van szó, nekem első menetben biztosan a gulyásleves vagy egy jó kis bográcsos birkapörkölt jut eszembe, de mindenképpen valami nehéz és tápláló étel. Furcsa is egy kicsit, hogy egészen közel hozzánk él egy olyan nép, akinek a nemzeti eledelei között az egyik "fő főétel" egy pite...



Quiche

25 dkg lisztből, 10-12 dkg vajból vagy margarinból, 1 tojás sárgájából csipetnyi sóval és 2-4 evőkanál hideg vízzel gyorsan pitetésztát gyúrok. (Aki első alkalommal csinálná: először a lisztet morzsolom el a vajjal, majd a többit hozzáadva gyorsan meggyúrom.) Hűtőben 1 órát pihentetem.



Ezután kibélelek a tésztával egy piteformát, villával megszurkálom és 200 fokon 15 percig elősütöm -illenék nehezéket (valamilyen száraz hüvelyest) tenni rá, de mivel nekem ilyesmi ritkán van itthon, általában kihagyom és még sosem púposodott fel, legfeljebb egy icipicit.



Ezután megszórom 12 dkg sajttal (ezúttal füstölt sajtom volt), rámorzsolok 10 dkg juhtúrót, elosztok rajta 10 dkg feketeerdei sonkát és pár gombócnyi kiolvasztott, széttépkedett leveles spenótot, majd ráöntöm 2 dl tejszín, 2 tojás, só, bors, szerecsendió jól elhabart keverékét, és ismét megszórom 12 dkg sajttal -ami egyébként a valódi quiche-nél nem jellemző, de én így szeretem és kész.



Ezután mehet vissza a sütőbe még 25-30 percre.



A quiche tésztája jó barátságban van a fagyasztóval, ezért én ennek az adagnak a négyszeresét szoktam begyúrni, így bármikor pillanatok alatt megsüthetem ezt a finomságot.
 Ezerféle feltéttel lehet quiche-t készíteni, sőt a tészta is színezhető-ízesíthető spenót- vagy paradicsompürével. Ajánlom ezt a változatot: nagyon-nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések: