2011. augusztus 2., kedd

Mentafagyi csokidarabkákkal



Kézenfekvő lenne, hogy egy mentás-keserűcsokis fagyit "After Eight" fagyinak tituláljak, mégsem teszem, mert nagyon más hangsúlyt kapnak benne az ízek: hiába hasonló a kombináció, a végeredmény picit sem hasonlít. A fagylalt alapvetően lágy, tejszínes jellegű, nem harsog benne a mentaíz. Nálam abszolút dobogós lett.


Az a gyanúm, hogy nem mindegy viszont, milyen mentából készül: az én kertemben kétféle nő, az egyik hegyes levelű, bokrosodó, lila virágú, édeskés, enyhébben mentolos ízű -ha jól sejtem, ő a borsmenta-, a másik kerek levelű, nem bokrosodik, a virága jellegtelenebb fehér, az íze pedig nagyon erős, ha pár percnél tovább ázik a teában, megkeseredik. Az én fagyim az elsőből készült -odafotóztam nektek a fagyi mellé-, ha nektek erősebb ízű mentátok van, annak az áztatási idejét le kell csökkenteni. Legegyszerűbb, ha kóstolgat az ember. :)


Mentafagyi csokidarabkákkal

Hozzávalók: 4 dl tejszín, egy tubus sűrített tej, 4 ágacska menta, fél tábla 86%-os csokoládé
Elkészítés: A tejszínt forráspontig hevítettem, majd elzártam alatta a gázt és beledobtam a megmosott mentaágakat. 10 percig áztattam, majd a mentát kivettem és miután langyosra hűlt, pár órára hűtőbe tettem.
A lehűlt tejszínt lágy habbá vertem, belekavartam a sűrítette tejet, zöldséghámozóval belegyalultam a csokit és fagyigépben megfagyasztottam.

Nincsenek megjegyzések: