2012. október 3., szerda

Tortilla tex-mex hússal és camemberttel


Azt hiszem, egyetlen konyhai kütyüről sem mondtam annyiszor, hogy imádom, mint a mozsaramról. Ennek ellenére gyakran árválkodik szegény, mert hiányzik az a plusz öt perc, hogy beleméricskéljem a dolgokat és nekiálljak zúzni.
Pedig a mozsár, az  egy abszolút terápiás szerkezet. Az ember kitörheti-zúzhatja-döngetheti vele mindenféle feszültségét, ráadásul megdöbbentő intenzitású illatokat képes előhozni a fűszerekből. Jó, nagyon jó, mindenkinek kötelezővé tenném.

Flatcat tex-mex fűszerkeverékét mozsaraltam legutóljára, maradandónak szavaztuk meg, nagyon gazdag lett a hús vele. Hiányzott belőle a koriander, de a végeredmény így is kerek lett -legközelebb viszont azzal is kipróbáljuk, az alapanyag már beszerezve.

A tortillát egyébként így sütöm, forrón egymásra tornyozom és letakarom, így a gőzben megpuhul és könnyen tekerhető. Nagy adag készül mindig, a fagyasztóba is marad belőle -ötletszegény napokon előkapom és mindenki happy.
Tortilla tex-mex hússal és camemberttel

Hozzávalók: 6 tortilla, 50 dkg sertéscomb, 1 ek római kömény, 1 tk szárított oregano, 1 tk fekete bors, 1 tk chilipehely, 1/2 kk őrölt fahéj, 2 gerezd fokhagyma, 3 ek olaj, 1 nagy kaliforniai paprika, 1 fej hagyma, 200 g camambert, 1 dl tejföl, 1 gerezd fokhagyma, néhány kanál csípős salsa

Elkészítés: A húst felcsíkoztam.


A fűszereket a mozsárba szórtam és addig törtem, míg minden finomra őrlődött.
A húst egy nylonzacskóba tettem, rászórtam a fűszert, ráöntöttem az olajat és hozzáadtam két gerezd szétnyomott fokhagymát. A zacskó száját bekötöttem és jól belemasszíroztam a húsba a fűszereket, majd szobahőmérsékleten 1 órát állni hagytam.


A zöldségeket felcsíkoztam, a sajtot felszeleteltem, a tejfölt kikevertem a maradék összezúzott fokhagymával.
A húst forró serpenyőben, nagy lángon, kevés olajon megsütöttem.


A tortillákon szétosztottam a sajtot, és 15 mp-re mikróba tettem, hogy a tortilla átlangyosodjon és a sajt picit megolvadjon. Ezután meglocsoltam tejföllel és salsával, megszórtam hússal és zöldségekkel és feltekertem őket.

Nincsenek megjegyzések: