2013. február 17., vasárnap

Csokoládés céklatorta


Tökéletes recept, eszméletlenül finom süti, amin nem is csodálkoztam, mert Stahl Judittal eddig csak jó tapasztalataim voltak.

Nagyon jól sikerült brownie-ra hajaz.
A cékla ízét nehéz benne felfedezni, ha nem áruljuk el, mi van a sütiben, senki nem fog gyanakodni -három gyerekemből kettő nem vesz céklát a szájába, de ez a torta jól csúszott mindenkinek.
Benne vannak viszont a cékla jótékony hatásai: vitaminok, ásványi anyagok, és cukorból is kevesebb kell, hiszen kiválóan édesít. Szinte már nem is bűnözés... :)

Szerintem a két legtutibb állapota: közvetlen sülés után, langyosan, tele olvadt csokidarabkákkal, és másnaposan, összeérve. Úgyhogy érdemes nagy adagot csinálni, az öregedés nem tesz neki rosszat, napokig élvezhető.


Csokoládés céklatorta

Hozzávalók (28 cm átmérőjű kerek tortaformához): 1/2 kg cékla, 15 dkg langyos olvasztott vaj, 15 dkg liszt, 1/2 tk só, 2 tk sütőpor, 5 dkg kakaópor (nálam a fele holland), 4 tojás, 20 dkg cukor, 15 dkg étcsokoládé
Elkészítés: a céklákat meghámoztam és elnegyedeltem -35 dkg-ra lesz szükség pucolt, főtt állapotban-, és annyi vízben, ami épp ellepte, fedő alatt puhára főztem.
A kihűlt céklát az olvadt vajjal botmixerrel simára dolgoztam.
A tojást és a cukrot habosra kevertem, majd a céklás résszel elegyítettem.
A száraz hozzávalókat is hozzáadtam és összeforgattam. Végül belekevertem a durvára aprított csokit.
A tortaformába sütőpapírt tettem, az oldalát kivajaztam. Belesimítottam a tésztát. 160 fokra előmelegített sütőben 60-75 perc alatt készül el.

Nálam kétféle krém is készült hozzá, mindenki a saját szája íze szerint választhatott:
Csokikrém: 1 dl tejszínt megmelegítettem és a tűzről levéve beletörtem 10 dkg étcsokit. Simára kevertem és kihűtöttem.
Narancskrém: 20 dkg mascarpone-ba belecsavartam fél narancs levét és belereszeltem a héját, és kevertem még hozzá 1 púpozott tk átszitált porcukrot.

7 megjegyzés:

Édeskonyha írta...

Szuper ötlet. Végre tudnék valami zöldséget csempészni a pasim szervezetébe :D

Beastie írta...

Szerintem valami hasonló a céklás brownie (red brownie)is, ami szintén nagy családi kedvenc :) ezt is kipróbáljuk

GasztroManó írta...

Nagyon jol nez ki. Meg nem csinaltam ceklasat, de tervbe van. Csokival pont jo, mert igy nem latjak, hogy ceklas. :)

VOKinga írta...

Édeskonyha, az enyéim is hasonlóan működnek, a zöldségalapú sütik (répa, cukkini) a tuti zöldségbevitel. :)

Beastie, nagyon brownies jellegű a végeredmény ennél is.

GasztroMano, tényleg praktikus benne a csoki, látványra és ízre is. :)

Jutka írta...

Reggelire jól jönne :)

Unknown írta...

Nagyon jól hangzik :) Senki se szereti a családban a céklát, így viszont nem fogják tudni, hogy megszeretik :)
Egy kérdésem lenne: tojást mivel helyettesíthetem szerinted, mert lányom allergiás rá :(

VOKinga írta...

Nem tudok biztosat mondani, eszembe jutott tejföl, túró, ezek lazíthatják a tésztát. A liszt egy részét keményítővel helyettesíteni. És eleve kevesebb liszt kell majd, mint az eredetiben, és több sütőpor meg zsiradék. Esetleg a tojások helyett egy összeturmixolt banán.

Kaotikusan hangzik, de szerintem bátran kísérletezz, a zöldség- és gyümölcsalapú sütiket általában nehéz elrontani, jól bírják, ha változnak az összetevők.