2016. augusztus 14., vasárnap

A tökéletes brownie -gluténmentesen/ The perfect brownies -glutenfree


 A sok éve bevált brownie receptem gluténmentes változata. A gesztenyeliszttől a végeredmény még krémesebb lesz, mint a lisztes változat, de a túlsütés elkerülésére ennél is ugyanúgy kell vigyázni.
 Önmagában, gyümölccsel, narancsos mascarponekrémmel, kávéhabbal -sokféleképpen variálható.

 This is the glutenfree version of my favourite, many years old brownies recipe. Chestnut flour makes is more softer and cremier.


A tökéletes brownie -gluténmentesen/ The perfect brownie -glutenfree

Hozzávalók/ Ingredients:

 10 dkg vaj/ 100 g butter
 25 dkg jó minőségű étcsokoládé/ 250 g good quality dark chocolate
 4 tojás/ 4 eggs
 10 dkg eritrit/ 100 g erythrite
 12 dkg gesztenyeliszt/ 120 g chestnut flour

Elkészítés/ Instructions:

 A csokit összetörtem és felolvasztottam. A vajat is megolvasztottam külön tálkában.
 A tojásokat és az eritritet elektromos habverővel jó habosra kevertem, majd a langyos olvasztott csokit és apránként a vajat is belekavartam.
 Végezetül a lisztet is beleszitáltam és hozzákevertem, majd a tésztát egy kisebb (nálam 21X21 cm-es), vajjal kikent tepsibe öntöttem. 
 Előmelegített sütőben 180 fokon 18-20 perc alatt sül meg.
 Figyelem: A túlsütés a brownie halála. Minden sütő más, ezért a sütési idő végéhez közeledve többször ellenőrizzük. A brownie-nál nincs tűpróba, még puhán, ragacsosan kell kivenni a sütőből.

 Melt chocolate and butter in separate bowls.
 Whisk eggs well with erythrite, than whisk butter and chocolate in portions to the eggs. Sift in chestnut flour too, whisk them and pour into a little (21X21 cm) baking sheet.
 Bake in 180 celsius (356 F) for 18-20 minutes. Don't bake it over, brownies must be soft and creamy!

3 megjegyzés:

matkom írta...

Hello Kinga! A másik, nem gluténmenteset hányszor megsütöttem már, szuper!!! A szakácsfüzetem is ott nyílik a receptnél...Na, ezt is kipróbáljuk abban biztos lehetsz! :) Köszi szépen! :)

Babette írta...

Köszönöm szépen! :)

Agi írta...

Jól néz ki :)