2016. augusztus 11., csütörtök

Mangós quinoa saláta/ Quinoa salad with mango


 Szép puha mangót találtam nagyon jó áron, smoothie-hoz vittem magammal haza. A quinoát meg egy héttel korábban kíváncsiságból. Mangós smoothie-m végül nem lett, mert ennek a receptnek a lehetősége jobban izgatott. Igazából kicsit se bánom, mert ez a saláta nagyon-nagyon finom. Ma sült édesburgonyával ettem -a narancssárgája tökéletesen passzolt a sali színkavalkádjához-, a maradék holnap sült hal társa lesz.
 Nekem erről (is) szól a nyár: tanévközben nincs idő kísérletezni, a bevált, gyors dolgokat főzöm, a nyári szünetben pedig nagyon élvezem, hogy kipróbálhatok mindent, ami szembejön. A quinoa alapból szimpi volt, a cuki apró szemei, amik szinte teljesen azt a végeredményt adták főzve, amit elképzeltem.  A sali pedig megy a kedvencek közé így, ahogy van.

 In the school-time I have so much work, I cook only my old, quick recipes. The summer is the time of kitchen-experiments for me, I try new recipes and ingredients. I newer cooked quinoa before, now I like the consistence of this seeds. This salad became one of the favorites.





Mangós quinoa saláta/ Quinoa salad with mango

Hozzávalók/ Ingredients: 

1/2 csésze quinoa/ ½ cup dry quinoa
2 csésze enyhén sós víz a főzéshez/ 2 cups lightly salted water, to cook quinoa
1 nagy mangó felkockázva/ 1 large mango, chopped in small pieces
2 újhagyma finomra aprítva/ 2 spring onions, fine chopped
2 piros kaliforniai paprika vagy 3 kápia/ 2 red bell pepper, chopped
1/3 csésze mazsola/ 1/3 cup raisins
 1 kis citrom leve/ juice from 1 small lemon
1 tk balzsamecet/ 1 tsp balsamic vinegar
4 tk citromos balzsamecet krém/ 4 tsp lemon flavoured balsamic vinegar creme
10 tk olívaolaj/ 10 tsp olive oil
só ízlés szerint/ salt to taste

Elkészítés/ Instructions: 

  A quinoát alaposan átmostam, majd 20 percre beáztattam. Leszűrtem és 20-25 perc alatt puhára főztem. Hagytam kihűlni.
  Egy nagy salátástálba szórtam a gyümölcsöket és zöldségeket, valamint a kihűlt quinoát. A szósz hozzávalóit összekevertem, majd jól átforgattam a salátával. Ízlés szerint utánasóztam.
  Hidegen tálaltam.

  Wash the quinoa, soak in water for 20 minutes, then cook 20-25 minutes in salted water. Let cool.
  Whisk dressing ingredients together in a small bowl. In a salad-bowl toss all the salad ingredients and the cooled quinoa together and add the dressing. Combinate them well.
  Serve cold.

Ezt az ételt a Jo cooks blog receptje inspirálta.

Nincsenek megjegyzések: