2007. november 12., hétfő

Raguleves maradékból

Számos étel van, amiből egy kis lábasnyit majdnem ugyanannyi munkába kerül megfőzni, mint egy nagy kondérnyit. Szívesen dolgozok előre és spájzolok a fagyasztóban, mert olyan jól esik utána csak kikapni egy adaggal és valami teljesen mást kreálni belőle. Pörköltmaradékból lehet például raguleves, székely káposzta, hússal és mindenféle jóval töltött pite vagy megdarálva hortobágyi palacsinta... Darálthús-pörköltből chilis bab, bármilyen rakott/töltött zöldség, lasagne- vagy spagettiszósz...



Raguleves maradékból

 Adott volt szűk fél kilónyi marhahúsból készült pörköltmaradék. Először is meghámoztam és fölkarikáztam 4 szép répát, két gyökeret, egy  jó nagy zellert pedig fölkockáztam. Ezeket kevés olajon lassú tűzön félpuhára pároltam -mivel én nem tudok mellette állni, mindig pótolgatok alá egy picike vizet, nehogy odakapjon. Ezután hozzáöntöttem a pörköltöt és megfelelő mennyiségű vizet, amikor átlangyosodott, utánasóztam és -fűszereztem, és lassú tűzön addig főztem, míg a zöldségek megpuhultak. 2 dl tejszínnel felöntöttem, kevés citromlével pikáns ízt kapott és némi tárkonyt morzsoltam bele, majd lassan főddögélt még 3 percig és el is készült.

Nincsenek megjegyzések: