2008. július 22., kedd

Sárgabarackos kehely

Gyakran elkövetem azt a bűnt, hogy már az első alkalommal változtatok az új recepteken -legtöbbször büntetlenül. Ezúttal a végeredményt kóstolva jöttem rá, mi lett volna a "trükk" a desszertben, amit az én megmásított arányaim leegyszerűsítettek teljesen hétköznapivá.
Jöjjön először a recept, aztán a titka.


Sárgabarackos kehely

Hozzávalók: 500 g sárgabarack, 1 citrom leve és reszelt héja, 140 g barnacukor, 500 g mascarpone, 150 ml tejszín, 4 marék amaretti keksz
Elkészítés: A barackot leforrázom, lehúzom a héját, majd a cukorral és a citrommal 10-15 perc altt puhára főzöm, leturmixolom, és megvárom, míg teljesen kihűl.
A mascarpone-t összekeverem a lágy habbá vert tejszínnel.
A kettőt épp csak annyira keverem össze, hogy szép csíkos legyen, de ne elegyedjen, és 4 kehelybe töltöm. A tetejére morzsolom az amarettit.
(Good Food: Italyan apricot fool)

Én a barackos szószból kispóroltam némi cukrot, a mascarpone-krémet viszont egy kis mézzel megédesítettem, gondolván, anélkül ízetlen lesz.
Amikor megkóstoltam, akkor döbbentem rá, hogy az egésznek a lényege mézédes baracköntet és az épp csak tejszínédességű fehér krém kontrasztja lett volna!

Tippek:
-A barackkal lényegében ugyanazt tesszük, mint lekvárfőzéskor, egész évben elkészíthető tehát házi sárgabaracklekvárral.
-A barackos szósz 3 ek narancslikőrrel "felnőttesíthető".
-A barack szerintem nem kívánja azt a pluszt, amit a barnacukor ad, tökéletes fehérrel is.
-Én legközelebb megpróbálom úgy is, hogy a mascarponét joghurtra cserélem, kicsit emelve a tejszín mennyiségét. Azt gyanítom, sokkal könnyebb, nyáriasabb lesz a végeredmény.

1 megjegyzés:

Ottis írta...

Szia,nézz be a blogomba, van egy kis meglepetés számodra!