2007. július 2., hétfő

Mosolygós pizza

"Kislányom egyik kedvelt szakirodalma a -szerintem elég bugyuta, de nagyszülők által buzgón szponzorált- Micimackó magazin.
Ennek egyik számában jelent meg a tigris pizza, amit most sajnos fénykép híján nem fogok megmutatni: ez sült ki először, és rárontott a csapat. Marad a második, a kistesója, a mosolygó pizza, saját "dizájn".
Legfőbb szépsége, hogy a díszítést jórészt Fanni lányom alkotta. De ígérhetem, hogy a nagy sikernek köszönhetően előbb utóbb a tigrisest is bemutatom -legközelebb majd az kerül másodjára a sütőbe.


Mosolygó pizza

Fél kocka élesztőt langyos cukros-lisztes tejben felfuttattam, közben 35 dkg lisztet kimértem és szórtam bele némi sót, cukrot. Majd az egészből langyos vízzel nem túl lágy kenyértésztát gyúrtam.
A tészta a napon boldogan keledezett, ezalatt mi is kerteztünk egy nagyot a csipet-csapattal.
Ezután két kapcsos tortaforma alját használva tepsi helyett két pizzaalapot lapogattam, gyorsaság kedvéért most nem főzögettem paradicsomszószt, csak kikevertem egy parikonzervet ugyanannyi jobbfajta ketchuppal, sóval, friss borssal, kakukkfűvel, oregánóval, és ezt kentük Fanni segítségével a tésztára.
Hogy ki mit tesz rá, ez már tényleg csak hangulat dolga, egyre érdemes odafigyelni: ha a végén díszíteni akarjuk, érdemes egyenletesen elrendezni rajta a finomságokat, különben szétfolyik a sajt és vele a dísz is. A miénkre szalámi, hagyma, paradicsomkarikák kerültek, majd sok-sok sajt, és ennek a tetejére az arca: olajbogyó a szeme, parikarika a mosolygója, pari az orra is és metélőhagyma a szája, szempillája.
Nem véletlen, hogy kissé nőcis külsőt kapott: Fanni természetesen a szempillák felrakását élvezte legjobban.
Kb. 25 perc a sütőben és kész is lett.

A napocska olyan ügyesen megkelesztette a tésztát, hogy sokkal finomabb, ropogósabb lett, mint a padlófűtésen vagy vastag paplan alatt kelő téli tésztáim."
(2007.07.02.)

1 megjegyzés:

trinity írta...

Most számolgatom: az épp ma 21 éves kis-nagylányom is lapozgatta oviban a Micimackó magazint-jesszusom, az minimum 15 éve volt...Vannak dolgok, amik nem változnak:)))