2010. május 6., csütörtök

Gyógynövény teák

Családilag komoly teafogyasztók vagyunk, épp csak a rendes, tealevelekből álló teát nem iszunk túl gyakran. Fogy helyette annál több gyümölcstea és rooibush, na meg fűszeres indiai keverékek.
Bár üresen isszuk őket, a zamata mindegyiknek édeskés, ami az utóbbi hetekben nekem valamiért nem esik jól, ezért nálam most a gyógynövény teák a befutók. Szerintem nincs jobb a kertből szedett friss citromfű forrázatánál, de kell a bokornak még egy kis idő, hogy erősödjön, addigis megtöltöttem a polcot Bad Heilbrunner teákkal, íme néhány:


Zsálya-méz (Salbei-Honig)
Az én kertemben nagyon erős, markáns ízű zsálya terem, annak nem tudnám meginni a teáját, ehhez a teához viszont valamilyen lágyabb ízű típust használtak. Nagyon kellemes, jók az ízpárosítások, és kipróbáltan jó rekedt-fájós torokra.

Borsmenta-fahéj (Pfefferminz-Zimt)
Félve tettem a kosaramba, túl bátornak tűnt a párosítás. Persze, hogy ez lett mind közül a kedvencem. A fahéj nagyon különleges fűszer, megdöbbentő párosokat lehet vele alkotni, biztos vagyok benne, hogy nem utoljára lepett meg.

Csalán-citromfű (Brennessel-Lemongrass)
Klasszikus páros, nagyon szeretnivaló, olyan "zöld ízű".

Hibiszkusz-gingko (Hibiskus-Gingko)
Csempésztek bele egy kis kamillát, citromfüvet, mentát is. A gingko ad neki egy kicsi fanyarságot, alapjában véve mégis a virágos íz dominál. Nagyon finom tea.

Nincsenek megjegyzések: