2011. július 8., péntek

A tökéletes karamellfagyi

...vagyis égetett cukor.

Candy's blogról mentettem a receptet pár napja, pedig nem is volt fagyigépem, csak vágytam rá és gyúrtam egy jó akcióra.
Tegnap óta viszont van! :) És ennél tökéletesebb felavatóreceptet nem is találhattam volna, mind az 50 ujjunkat megnyaltuk utána! Csodálatos, krémes fagyi, ennyire finomat ebben a kategóriában még nem ettem.
(Egyben szolgálati közlemény: tegnap óta az Euronics-ban 5999 Ft-ra le van akciózva a Hauser fagyigép, én azonnal elhussantam egyért és a mai teljesítménye alapján azt mondom, jó vásár volt.)
Égetett cukor fagylalt

Hozzávalók: 20 dkg cukor, 3,5 dl tej, 3 dl tejszín, 4 tojássárgája, 1 nagy csipet só, az öntethez és a ropogós karamellához 15 dkg cukor és 2 dl tejszín
Elkészítés: A cukrot kavarás nélkül nagyon kis lángon felolvasztottam, majd kavargatva hagytam sötétre karamellizálódni. Ekkor felöntöttem a szobahőmérsékletű tejjel és tejszínnel -vigyázat, nagyon bugyborékolni fog, érdemes előtte kicsit meglangyosítani a folyadékokat! Pár perc alatt kis lángon kevergetve beleolvasztottam a karamellt a szószba. Félretettem, amíg kézmelegre hűlt (ez épp elég idő volt arra, hogy megfürdessem a három törpét).
Ezután a tojássárgákat habosra kikevertem a sóval, és lassanként hozzákutyultam a karamellás tejszínt. Kis lángon folyamatos kavarás közben pár perc alatt hagytam besűrűsödni -főzni nem szabad, nehogy összeugorjon a tojás.
A fagyialapot másnapig hűtőszekrénybe raktam, majd fagyigépben kifagyasztottam és műanyag dobozban további 1,5-2 órára a fagyasztóba tettem.


A tálaláshoz 3-4 órával az elkészítés előtt én készítettem egy sűrű karamellszószt és ropogós karamellt is. Ehhez 15 dkg cukrot megolvasztottam. A karamellből 4 evőkanálnyit szilikonlapra kentem, hagytam megszilárdulni, majd zacskóba téve húskloffolóval apróra törtem. A maradék folyékony karamellt felöntöttem 2 dl langyos tejszínnel -kihűlés után sűrű szósz lett belőle.
A fagyit tálkákba adagoltam, meglocsoltam öntettel és megszórtam karamelldarabkákkal. A gyerekek a díszítésnek persze nagyon örültek, de a fagyi ezzel vagy enélkül is tökéletes.

Nincsenek megjegyzések: