2011. szeptember 27., kedd

Csirkedarabkák kukoricapehelybundában, mártogatós zöldségekkel


Ez az legfinomabb rántott hús receptem, ráadásul sütőben sült, egészséges verzió. Martha Stewartban ezúttal sem sikerült csalódnom. :) A mártogatható zöldségcsíkok pedig végképp levették a csemetéket is a lábukról!

Küldöm Áginak szeretettel! :)




Csirkedarabok kukoricabundában, mártogatós zöldségekkel


Hozzávalók: 1 kg csirkemell, Naturella csirke fűszerkeverék, 1,5 csésze kukoricapehely, 2 nagy tojás, 1 csésze liszt, olívaolaj, 2 nagy sárgarépa, 2 fej zsenge karalábé, 2 dl tejföl, 1 púpozott tk mustár, 1 púpozott tk dijoni mustár, 1 ek folyós méz
Elkészítés: A csirkét nagyobb csíkokra vágtam. Nálam a kiló ezúttal másfél mellből jött ki, ebből kb. 15 csík lett.
A húst befűszereztem és fél órára félretettem.
A kukoricapelyhet összedaráltam. A csirkét a szokásos módon (liszt, tojás, kukoricapehelydara) paníroztam, és sütőpapírral bélelt tepsire raktam.
Megcsepegtettem kevés olívaolajjal és 200 fokos sütőben mindkét oldalán 10-15 percet sütöttem.
Amíg sült, a zöldségeket felcsíkoztam és összekevertem a szószt tejfölből, mustárokból és mézből.
Mi szeretünk mártogatni, úgyhogy amikor elkészült, a zöldséget a tejfölös szószba, a húst pedig fajitas szószba mártogattuk.

1 megjegyzés:

ági írta...

Akkor egyrészt a holnapi ebéd megvan (az a répa annyira guszta... :)), másrészt meg hogy te mennnnnnnyire aranyos vagy! :)) Itt vigyorgok öt perce! :) Kitartást a festéshez! :P