2011. október 10., hétfő

Brokkolis-burgonyás tál gorgonzolával és kolbászkarikákkal


Nagyon finom egytálétel, amihez az inspiráció a "Poet in the pantry" blogról jött, annyi lényegi változtatással, hogy a kelt kicseréltem benne brokkolira -zöld helyett zöldet, ugyebár, hogy a szépséges színkavalkád megmaradjon. :)


Brokkolis-burgonyás tál gorgonzolával és kolbászkarikákkal

Hozzávalók: 4 közepes krumpli, só, 5 dkg vaj apróra kockázva, 500 g brokkoli, olaj, 20 dkg házi kolbász (vagy jobbféle bolti), 5 dkg gorgonzola, 15 dkg trappista sajt, 1,5 dl tejföl, 0,5 dl tejszín
Elkészítés: A krumplikat vékony cikkekre vágtam (kb. 16 cikk/krumpli) és két kis cseréptálba pakoltam őket, úgy, hogy ne fedjék egymást. Azért két tálban dolgoztam, mert az étel felét kéksajt nélkül készítettem, tudjátok, ízlések és pofonok -bár utólag kiderült, nem volt rá szükség, mindenki a kéksajtost nyomta. :)
A krumplit megsóztam, megszórtam vajkockákkal és 200 fokos sütőben 30 percig sütöttem. Eközben a brokkolit megsóztam és egy serpenyőben kevéske olajon pár percet pároltam. Félretettem, és a kitörölt, száraz serpenyőbe a félkarikákra vágott, héjatlanított kolbászt dobtam és kicsit kisütöttem belőle a zsírt.
Amikor a krumpli átsült, rápakoltam a brokkolit és a kolbászt, meglocsoltam a tejföl és tejszín keverékével, az egyik cseréptál tartalmára ráorzsoltam a gorgonzolát is és minkettőt megszórtam durvára reszelt sajttal.
További 15 perc sütés után elkészült.

Nincsenek megjegyzések: