2011. október 17., hétfő

Fehércsokival töltött túrógombóc

Naivan azt gondoltam, hogy ennyi gombócból csak marad fotóznivaló. Hát nem maradt.
Annyira viszont nem vagyok naiv, hogy ne tudnám, ezentúl nálunk a túrógombócból nem maradhat ki a fehércsokoládé. Szuper együtt!
Egyébként meg -a fényképre visszatérve- úgyis kiugrott volna a szemetek, ha ki akartátok volna silabizálni  a fotón, hogy a kettévágott gombócon hol végződik a fehér gombóc és hol kezdődik a fehér fehércsoki... Úgyhogy csak kíméletességből nem fotóztam. De ha legközelebb ilyet eszünk és köcsög hangulatban leszek, csakazértis lefényképelem nektek!!! :)


Fehércsokival töltött túrógombóc

Hozzávalók: 500 g tehéntúró, 2 ek zsemlemorzsa, 2 ek liszt, 2 ek búzadara, 2 tojás, 3 ek cukor, 2 nagy csipet só, 4 dl tejföl, 2 csomag vaníliás cukor, zsemlemorzsa, olaj, porcukor, 3/4 tábla fehércsokoládé
Elkészítés: A túrót villával jó alaposan áttöröm, összedolgozom a tojással, cukorral sóval, majd a liszttel, zsemlemorzsával, búzadarával is. A három utolsóból a tojás méretétől függően elképzelhető, hogy valaivel több vagy kevesebb kell, annyit tegyünk bele, hogy szépen formázható, lágy masszát kapjunk.
A fehér csokit feldaraboljuk -nekem a 6X4-es felosztású táblából 16 szelet kellett elfelezgetve, ezzel 32 diónyi gombockát töltöttem meg.
A gombócokat lobogó sós vízben több adagban megfőztem úgy, amikor a víz színére feljöttek, szűrőkanállal kiszedtem és lecsepegtettem őket.
Kevés olajonpár kanálnyi morzsát ropogós aranybarnára pirítottam.
A gombóckákat a tányéron megszórtuk morzsával, megszitáltuk porcukorral és vaníliás tejföllel meglocsolva bekebeleztük.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Jól hangzik, ma este kipróbálom. Nem kell állni hagyni, rögtön főzhető?

Köszi,
Andi

VOKinga írta...

Nem árt meg neki főzés előtt negyed óra pihi! :)