2015. július 5., vasárnap

Lasagne rizstésztából (Perfect Health Diet)



 Kíváncsi voltam, milyen lasagne sül ki, ha a tésztalapokat a kínai tekercshez használatos rizslapokkal helyettesítem. Hússzószt mindig nagy fazékkal főzök, ha már nekiállok, mert sokmindenhez használható: most is volt a fagyasztóban. Így nagyon gyorsan össze lehetett rakni ezt az ételt.
 A recept bevált, érdemes lesz variálni, másfajta töltelékekkel is kísérletezni. A rizslapok puhábbak, más állagúak, mint a hagyományos lasagne tészta, természetesen szigorúan véve ez egy új étel, de mégis hozza a lasagne-élményt.



Cukkinis-húsos lasagne rizstésztából

Hozzávalók 2 személyre:
 A hússzószhoz:
   40 dkg darált marhahús
   1 nagy fej hagyma
   2 ek kacsazsír
   1 ek pirospaprika
   só
   bors
   oregano
   római kömény
   1 gerezd fokhagyma
   2 tk paradicsompüré
 A rétegzéshez:
   2 kisebb cukkini
   1 ek kókuszzsír
   só, bors
   30 dkg edami sajt
   1 dl tejszín
   12 db kerek rizspapír

Elkészítés:

 A hússzószhoz a hagymát legkisebb lángon a zsírban üvegesre dinszteltem. Felvettem alatta a lángot, majd a forró serpenyőbe öntöttem a marhahúst és fehéredésig pirítottam. Ekkor rászórtam a paprikát és ismét levéve a lángot 1 percig kevergetve pirítottam. Sóztam, borsoztam, fűszereztem, majd felöntöttem 1,5 dl forró vízzel. Belenyomtam a fokhagymát, hozzáadtam a paradicsomot és egy szűk órát főztem. Ha kellett, pótoltam a vizet, fél óra után a fűszerezést is alakítottam. A főzés végefelé már nem adtam hozzá folyadékot, a leve nagy részét elfőztem, hogy csak sűrű szaft maradjon alatta.
 A cukkinit megmostam, a magokat kikapartam s finom reszelőn lereszeltem. Kókuszzsíron kevés sóval, borssal aranybarnára pirítottam közepes lángon. A hússzószhoz kevertem.
 Egy 15X22 cm-es cseréptál aljára kevés hússzószt kentem. 4 rizslapot vízba mártottam és 1 perc múlva, amikor megpuhultak, két rétegben a szószra raktam. A rizslapokra ismét hússzószt kentem, meglocsoltam tejszínnel és megszórtam sajttal, majd jött a következő 4 felpuhított rizslap. Így folytattam, míg minden el nem fogyott. A tetejére bőven szórtam sajtot.
 170 fokos sütőben fél óra alatt készre sütöttem. Tálalás előtt kicsit állni hagytam.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Zseniálisan hangzik 😀