2008. április 27., vasárnap

Gyorsan valami finomat!

Ha fel kellene sorolnom, hány ételt NEM lehet elkészíteni 30 perc alatt, a végére biztosan elzsibbadna a szám. De az utóbbi időben megdöbbenve jövök rá, mennyi mindent meg lehet főzni ennyi idő alatt is.
Ha erre az egyszerű halcurryre gondolok, azonnal elfog a vágy, hogy holnap újra megfőzzem. És ha a befektetett energiát összevetem a végeredménnyel, gondolkodás nélkül 5 pontot adok neki az 5-ből!

Halcurry

Hozzávalók: 500 gramm tonhalfilé, 1 teáskanál mustármag, diónyi gyömbér lereszelve, 1 gerezd összezúzott fokhagyma, 1 púpozott teáskanál garam masala, 1 teáskanál jó minőségű currypor, só, 2 dl tejszín
Elkészítés: A mustármagot, gyömbért, masalát, curryt kevés olajon addig pirítjuk, míg a mustármag pattogni kezd. (Ha valaki kevésbé intenzív fokhagymaízt szeretne, a fokhagymát is ekkor tegye bele.) 2 dl tejszínnel felöntjük, sózzuk, belenyomjuk a fokhagymát és picit összerotyogtatjuk, hogy a magocskák megpuhulhassanak. Eközben a halfilét végigtapogatjuk, ha esetleg szálkát találnánk bennük, eltávolítjuk, majd falatnyi kockákra vágjuk. A halat is a szószba keverjük és néhány percig együtt főzzük.
A kisfőnökeim ezúttal tarhonyát rendeltek hozzá, kicsit furcsa párosítás, de szerintem nagyon finom volt együtt. (Ehhez a kijelentéshez nem árt tudni, hogy elvetemült tarhonyarajongó vagyok.)

5 megjegyzés:

Cukroskata írta...

Én is imádom a tarhonyát, és ez a hal is nagyon jól néz ki :-)

siccike írta...

A gyerekek is jól "viselték" akkor a sok fűszert? Mert nekem is van itthon garam masalám (amit még nem mertem eddig használni), és belevágnék, de nem tudom Babócánk hogyan viselné a fűszereket...

VOKinga írta...

Mi családilag szeretjük ezeket a fűszereket. A garam masalának egyébként olyan lágy, édeskés íze van, azzal biztosan nem lenne gond. A gyömbér és a fokhagyma átütőbb, esetleg indításnak azokkal visszafogottabban kínáld, curryból a magyar nem túl ízes, de a jobb fajták néha elég erősek, azt is visszább lehet fogni benne. Bár nekem Fanni, amikor annyi idős volt, mint a Te babócád, a chilis babot is csak chilisen volt hajlandó megenni. :)

siccike írta...

Megcsináltam szójatejszínnel, finom lett, de végül annyira óvatosan bántam a fűszerekkel, hogy bőven mehetett volna még bele. Mindenesetre Babóca elég éhes volt, úgyhogy evett belőle egy adaggal. Nekem ízlett, bulgurral ettük.

VOKinga írta...

Eleinte én is óvatosan bántam a fűszerekkel. Bár néha eszembe jutott, vajon az indiai, kínai kisgyerekek hozzátáplálását hogyan kezdhetik el. :) Mostanra sok fűszert és ételt szándékosan valamilyen pozitív hatásuk miatt is használok, ezt a curryt épp megfázásos időszakban készítettem, a gyömbér nagyágyú légúti gondokra, a fokhagyma pedig a teljes immunrendszernek.