2008. december 15., hétfő

Kitolt velünk a Mikulás!


Magáért beszél ez a kép, ugye? És ez csak a mikigyűjtemény.
Persze nem panaszkodom, sőt dícséret illeti családom tagjait, mindenki igyekezett visszafogni magát édességek terén, minden csomagba viszonylag kevés és annál minőségibb édesség került. Ámde ebből is látszik, sokan szeretik gyermekeimet: rengeteg-rengeteg csomagot kaptak, a spájzban robbanás szélén az édesség-vulkán.
Na, akkor süssek ezek mellé még adventi aprósütiket? Aztán fekszünk itt akut cukormérgezésben családilag...

Minden blogon záporoznak a jobbnál jobb sütik, a fejemben állandóan sütök én is!
Meglátjátok, ha elrepülnek az ünnepek és mindenki tele lesz már vele, mi akkor állunk majd neki. Előbb végzünk Mikulás bácsival. Izé, a hozományával.

A következő kettő pedig még a Miki-támadás előtt készült. Tuti receptek, fél kézzel is simán megcsináltam őket. (A bal kezembe ugyanis az utóbbi időben odagyógyult Mátém.)


Kókuszcsók

Hozzávalók: 4 tojásfehérje, 10 dkg cukor, 1 ek méz, 4 dkg keményítő, 13 dkg kókuszreszelék, 1 ek ecet
Elkészítés: A fehérjét a robotgép szépen habbá verte, majd egyenként hozzákevertem a többi hozzávalót is. Sütőpapírra kis csókokat raktam, 160 fokon addig szárítgattam, míg szép aranysárgás pírt kaptak.
(Forrás: A név kötelez)


Mogyorós csók

Hozzávalók: 3 tojásfehérje, 250 g porcukor, 250 g darált földimogyoró, 1 ek ecet
Elkészítés: Az előzőhöz hasonlóan felverem a habot, majd egyenként belekavartam a többi hozzávalót. 160 fokos sütőben addig szárítottam a kis csókokat, míg színt kaptak.
(Forrás: Ancsika konyhai csínytevései)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tényleg jól kitoltak veletek. :-)))) Nem tudom a gyerekek hagyják-e, de akár sütibevonatnak is jó az ilyesmi. Én legalábbis erre használom.

VOKinga írta...

Igen, most táplálják a gyerkők szemét, de ebben a formában szájba nem kerülnek, egyértelműen sütiben végzi valamennyi. :) Mondjuk egy jó kis profiterol-öntetként....