2012. április 6., péntek

Fokhagymás pommes frites sütőben sütve


Amikor a fritőzünknek pár éve ütött az utolsó órája, úgy döntöttünk, több ilyen gépre nincs szükségünk. Nem vagyunk egészségmániások, de amit nem érzünk különösebben nagy lemondásnak, azt megtesszük a saját érdekünkban. Márpedig a többször újraforrósított olajban egészségkárosító, rákkeltő melléktermékek keletkeznek, legalábbis ezt állítják az okosok.
Őszintén mondom, nem hiányzik a fritőz, kicsit sem, egyedül csak a hasábkrumpli. Szeretem az angol "comfort food" kifejezést -ha tud valaki jól csengő magyarítást, segítsen ki! :) No, a hasábkrumpli, az tuti minden második embernek comfort food, nem véletlenül lovagolja ezt meg a legtöbb gyorsétterem hálózat.


Ez az egészséges, sütőben sült verzió eszméletlen finom, szerintem sokkal jobb a bő olajban készülőnél. Egyetlen hibája, hogy nem lehet belőle egyszerre nagyon sokat sütni, mivel a hasábokat szellősen kell a sütőrácsra pakolni. Akinek persze sok tepsije és rácsa, és jó nagy légkeveréses sütője van, az rögtön előnnyel indul velem szemben!


Fokhagymás pommes frites sütőben sütve

Hozzávalók: 5-6 szem közepes méretű krumpli, 2 ek olívaolaj, 1/4 tk fokhagymagranulátum, 1/2 tk tengeri só
Elkészítés: A krumplit meghámoztam, vékony hasábokra vágtam és pár percre hideg vízbe áztattam. Az olajat összekevertem a fűszerekkel.
A krumplit lecsöpögtettem és papírtörlőn megszárítottam.
Egy nagy tepsire rácsot helyeztem, és rápakolásztam a krumplit úgy, hogy a kis hasábok ne érjenek össze. Ezután ecset segítségével lekentem a fűszeres olajjal.
220 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt sült ropogósra.
(Kutyafuttában készítettem, így jól jött a fokhagymapor, de ha lesz rá időm, inkább összetörök majd egy gerezd friss fokhagymát mozsárban granulált helyett, úgy lesz az igazi!)

Nincsenek megjegyzések: