2012. február 23., csütörtök

Céklás madársaláta grillezett sajttal


Halloumit kerestem volna ehhez a salátához, de nem leltem a csomagolt sajtok között. Később kiderült, ez igazi mázli volt, mert a sajtpultban csodás grillezhető görög juhsajtot találtam, ami rátette a koronát erre az egyszerű salira.


Céklás madársaláta grillezett sajttal

Hozzávalók: 1 doboz madársaláta, 1 zsenge céklagumó, 15 dkg grillezhető juhsajt, 1 gerezd fokhagyma, 2 ek olívaolaj, 1 tk mézes dijoni mustár, 1 ek majonéz, 1 dl tejföl, 1 dl joghurt, só, frissen őrölt bors, víz
Elkészítés: A salátát megmostam és salátacentrifugában megszárítottam. A céklát meghámoztam és hajszálvékony csíkokra vágtam (szigorúan gumikesztyűben, különben 1 hétig vöröskezűek leszünk!).
A sajtot feldaraboltam és racletten aranysárgára sütöttem.
Amíg sült, elkészítettem az öntetet. Ehhez a fokhagymát mozsárban egynemű péppé zúztam, beledolgoztam az olajat, majd a mustárt, végül az összes többi hozzávalót. A végén pici vízzel hígítottam, mert nem szeretem, ha túl sűrű a szósz.
Tálaláskor a tányérokat megpakoltam salátával, rászórtam a céklát, meglocsoltam öntettel és körberaktam sajttal.

1 megjegyzés:

Turák Kinga írta...

Szia, nézz be hozzám egy kis meglepetés vár! :)