2016. július 20., szerda

Tortilla manióka lisztből/ Cassava tortillas


 A legfinomabb gluténmentes tortilla, amit valaha készítettem vagy ettem. Tökéletes lesz arra is, hogy szendvicset tekerjünk belőle munkába vagy iskolába. Ma darált hússal, csípős salsával, fokhagymás tejföllel, jalapeno paprikával, reszelt cheddar sajttal és kaliforniai paprikával töltöttük meg.
 Best glutenfree tortilla I've ever made! This time filled with ground pork, hot salsa, garlic seasoned sour cream, jalapeno peppers, cheddar and red peppers.



Tortilla manióka lisztből/ Cassava tortillas

Hozzávalók/Ingredients:
 1 1/2 csésze manióka liszt/ 1 1/2 cups cassava flour
 3/4 tk só/ 3/4 tsp salt
 4 csipet borkősav/ 1/8 tsp cream of tartar
 1/8 tk szódabikarbóna/ 1/8 tsp baking soda
 3/4 csésze meleg víz/ 3/4 cups warm water
 6 ek olívaolaj/ 6 Tbsp olive oil

Elkészítés/ Directions:
 A manióka lisztet kávédarálóval még finomabbra daráltam. Összekevertem a száraz hozzávalókat, majd hozzáadtam a vizet és olajat, és összegyúrtam. Apránként vizet adagoltam még hozzá és addig gyúrtam, míg lágy, kenyértésztaszerű masszát kaptam, ami szétnyomva már nem tört.
 6 gömböt formáztam belőle, két szilikonos sütőpapír közt tortillává nyújtottam.
 Felforrósított száraz palacsintasütőben közepes lángon az első oldalát kb. 1 percig sütöttem, míg apró buborékok képződtek rajta, majd megfordítva a másik oldala fél perc alatt elkészült.
 Letakarva tároltam felhasználásig.

 Combine flour, salt, cream of tartar and baking soda in a mixing bowl. Add oil and water and mix with your hands until a stiff dough forms. Add spoonful water and dough, untill it is smooth.
 Create 6 portions.Roll one dough ball at time between two sheets of parchment paper into very flat circle.
 Preheat a larg skillet. Remove paper and cook tortilla abuot 1 minute untill surface beign to show bubbles. Flip and cook 30 seconds. Remove from heat and place in covered container.

 A recept a thepaleomom blogról származik.

Nincsenek megjegyzések: