2009. december 10., csütörtök

Kekszgyár minden mennyiségben

Két héttel ezelőtt felbuzdultam és saját kútfőből olyat, de olyat alkottam... Minek is nevezhetném? Fűrészpor keksznek álcázva?
Bár a gyerekek ették nagy lelkesedéssel (ennek persze örülhetnék, de hát az ízlésük, jaj...), miután pedig elfogyott, inkább azokhoz fordultam receptért, akikben tudtam, nem fogok csalódni.
(Ja, és ha bárki vágyna a fűrészpor-keksz receptjére, sajna elveszett, úgyhogy kéretik nem bombázni mailekkel. :)


Először is lett mogyoróvajas keksz, mert számomra az a KEKSZ, azt hiszem, kevés édesség van, amiért elcserélném, ha van egyáltalán.
A receptjét korábban már leírtam, ezúttal azonban a Millie-től ellesett módon formáztam és a kis mélyedéseit minőségi étcsokival töltöttem meg.

Ági birsalmás kekszét szépnek nem nevezhetném -én némi beleaprított tejkaramellával még rontottam is a külcsínen-, sőt számomra nem is keksz, inkább puha aprósütemény, de nagyon aromás és finom, kitűnő választás volt.
Picit változtattam csak a recepten, mivel volt a hűtőben egy nagy üveg apukám gyártotta finom birslekvár. Íme:

Birsalmás aprósüti Ágitól

Hozzávalók: 100 g puha vaj, 100 g birsalmalekvár, 1 tojás, 200 g liszt, 1 kiskanál sütőpor, 1 kiskanál fahéj.
Elkészítése: Robotgéppel összeállítjuk a tésztát, előbb a nedves hozzávalókat keverjük egyneművé, majd hozzáadagoljuk a lisztet, sütőport, fahéjat. Kiskanállal sütőpapírra halmocskákat teszünk, ezt az elég mivel a massza igen lágy másként nem formázható. 180 fokon süljön 12 percig.
Én 6 szem összeaprított tejkaramellát is kevertem hozzá, jól passzol az ízéhez.


Ízbolygó banános keksze tea és kávé mellé is telitalálat, nálunk a banán gyakran felhalmozódik, úgyhogy visszatérő lesz a repertoárban. A receptet majdnem változtatás nélkül vettem át, csak a tetejéből maradtak le a mogyorószemek, íme:

Mogyorós-banános keksz Ízbolygótól

Hozzávalók: 1/2 banán, 2 ek citromlé, 20 dkg liszt, 7,5 dkg cukor, 5 dkg darált mogyoró, csipet só, 1 tojás, 10 dkg vaj

A hozzávalókat robotgéppel állítjuk össze, előbb a banánt pürésítjük, majd mehet hozzá a cukor, a vaj, a tojás, végül a száraz hozzávalók. Teáskanálnyi adagokból golyókat formázunk, majd ellapítjuk. 180 fokon 15-20 percig sül.

Nincsenek megjegyzések: