2012. július 26., csütörtök

Citromos és kakaós jégnyalókák


Eleinte próbálkoztam trükközni mindenfélét az otthoni fagylaltgyártás folyamán, negyedóránként átkavartam a fagyasztóban dermedő alapot, mixerrel lazítottam a végeredményt, de hiába volt a hókusz-pókusz, csak a fagyigép hozta meg végül az áttörést. Azóta rendszeresen megtörténik, hogy a fagyizóban a gyerkőcök megjegyzik: "Anya, a tiéd ennél sokkal finomabb!"

Annak ellenére, hogy a csodát a fagylaltba belebűvölt levegő műveli, a kiskorúaknak megmaradt az a bizarr vonzalmuk -amiből egyébként evészet terén sokféle van, akinek van gyereke, tudja jól-, hogy akkor a legboldogabbak, ha pálcikáról szopogathatják a jégtömbbé fagyott alapanyagot.
Legyen. Mivel eléggé izzasztó volt a hőhelyzet, én is csatlakoztam. És lőn, megvilágosodtam (vagy visszagyerekedtem?): tényleg van varázsa a dolognak!




Citromos jégnyalóka

Hozzávalók: 2 citrom leve, 3 púpozott ek nyírfacukor, 2 doboz joghurt
Elkészítés: A hozzávalókat kézi habverővel simára kevertem, beletöltöttem a jégkrémfagyasztó kapszlikba és kifagyasztottam.


Kakaós jégnyalóka

Hozzávalók: 4 dl tejföl, 8 ek instant kakaó, fél tábla Milka csoki
Elkészítés: A tejfölt kikevertem a kakaóval, hozzákutyultam a felaprított csokit és a jégkrémfagyasztó kapszlikba töltöttem. Irány a fagyasztó!

2 megjegyzés:

Mike Adina írta...

Erre vártam. Köszi.

VOKinga írta...

Szuper! :)