2012. július 30., hétfő

Erdélyi kapros galuska


Ismét egy gyöngyszem Ottis konyhájából: igazi ízes, házias "nagymami-étel", abból is a legjobbak közül való. A sajt nagyon jó textúrát ad a galuskának, a szalonnazsír pedig plusz ízt az egyszerű mártásnak -egyértelműen az állandó repertoár tagja lesz nálunk mostantól.

Nálunk a kapor a galuska tésztájából kimaradt, mert nem mindenki szereti, a szószból pedig kétfélét főztem: felét kaporral, felét natúr. Így mindenki teljes elégedettséggel kanalazta. :)


Erdélyi kapros galuska

Hozzávalók:
20 dkg húsos szalonna, 30 dkg liszt, 2 tojás, 15 dkg füstölt sajt, 1 kk só, bors, kb. 2 dl víz, 2 dl tejföl, 1 ek liszt, 1 púpozott tk őrölt pirospaprika, 1 nagy csipetnyi só, egy csokor kapor
Elkészítés:
A lisztből, tojásokból, finomra reszelt sajtból, sóból és borsból vízzel galuskatésztát kavartam, jó fél órát pihentettem.
Eközben a szalonnát ropogósra sütöttem és szűrőkanállal kiszedtem, félretettem.
A megmaradt szalonnazsíron megfuttattam a lisztet, majd a paprikát, és felöntöttem a tejföllel, amit előzőleg kevés hideg vízzel simára kevertem. Lassú tűzön mártássá főztem, kevéssel a főzésidő vége előtt a finomra vágott kaprot is beleszórtam.
Bő, sós, lobogva forró vízbe szagattam a galuskát, és amikor feljött a víz színére, szűrőkanállal leszűrtem és lecsepegtettem.
Mártással leöntve és szalonnával megszórva tálaltam.

1 megjegyzés:

ági írta...

imádom, főzzön ilyet mindenki!