2012. július 23., hétfő

Sorbet


Van a nyári forróságnak az a szintje, amikor  már túlélésre rendezkedünk be -ugye emlékeztek a két héttel ezelőtti időjárásra? Azokban a napokban már a fagyi sem volt elég hideg, csak a vizes-gyümölcsös alapú sorbeteket kívántuk.
Íme a legegyszerűbb sorbet alaprecept, ami szinte minden gyümölccsel működik, csak a cukor mennyiségét kell állítgatni a felhasznált gyümölcs édességének, savasságának függvényében.


Sorbet alaprecept
(a képen meggysorbet)

Hozzávalók: 12 dkg cukor, 1,5 dl víz, 5 dl gyümölcslé vagy gyümölcspüré (a meggyet átpasszíroztam, de hámozható gyümölcsöknél tökéletes a püré)
Elkészítés: A cukorból és a vízből pár perc alatt folyamatos kavargatás mellett szirupot főztem: addig kell főzni, amíg kicsit besűrűsödik és enyhén sárgás színt kap.
A szirupot hűtőben teljesen kihűtöttem, majd összekevertem a szintén hűtött gyümölcslével.
Fagyigépben kifagyasztottam.

Nincsenek megjegyzések: