2012. február 14., kedd

Lemon curdy pud


Nagyon régóta vágytam már ilyen kis sütőformácskákra, mire az IKEA végre forgalmazni kezdte. Annyiféle finomságot lehet benne készíteni, csupa egyszerű és extrafincsi dolgot, az meg már csak a hab a tortán, hogy olyan helyesek, mindenki szereti, hogy a saját kis tálkájából kanalazhat! :)

Ez a Jamie Olivertől származó recept secperc alatt összekutyulható, a teteje sütemény, az alja krémes puding, kellemes kis hétköznapi desszert. Nem tudtam rá megfelelő magyar nevet húzni, hiszen a puding  szó nálunk egészen mást jelent.


Lemon curdy pud

Hozzávalók: 110 g vaj, 230 g cukor, 2 citrom leve és reszelt héja, 4 nagy tojás, 110 g liszt, 2 tk sütőpor, 570 ml tej

Elkészítés: Elektromos habverővel habosra kevertem a puha vajat a cukorral és a citromhéjjal. Belekevertem a tojások sárgáját, a lisztet, majd a tejet is, végül pedig a citromlevet.
A tojás fehérjét habbá vertem és apránként beleforgattam a citromos masszába. Kivajazott sütőformácskákba töltöttem, a formákat egy mély tepsibe pakoltam, betoltam a 180 fokos sütőbe és forró vizet töltöttem a tepsibe úgy, hogy a formák 2/3-áig érjen. 30-35 perc alatt elkészült.

Nincsenek megjegyzések: