2012. február 18., szombat

Ropogós csokidarabos gofri házi csokikrémmel


Rátaláltam végre arra a gofrireceptre TücsökBogár konyhájában, ami a család minden tagját teljesen lenyűgözte: kívül ropogós, belül olvadt csokidarabkákkal. Az már biztos, hogy egy jó ideig nem fogok még kíváncsiságból sem új tésztákat kipróbálni, ez most a nagybetűs GOFRI nálunk.


Hozzá egy igazán érdekes csokikrém készült, amibe sem tojás, sem keményítő nem kell, a sűrítőanyaga zselatin, ami nagyon kellemes, könnyű textúrát eredményez.


Ropogós csokidarabos gofri

Hozzávalók 12 darabhoz: 15 dkg vaj, 5 dkg cukor, 4 tojás, 25 dkg liszt, 1 tk sütőpor, 1,5 dl tej, 15 dkg durvára aprított csokoládé
Elkészítés: A puha vajat a cukorral habosra kevertem, majd egyenként hozzáadtam a tojásokat, mindegyiket 1-1 percig keverve. Ezután felváltva adagoltam bele a tejet és a sütőporral elkevert lisztet. Végül óvatosan beleforgattam a csokoládét.
A kiolajozott gofrisütőbe 1-1 evőkanállal adagoltam és aranybarnára sütöttem.
Külön imádom ezt a tésztát azért, mert könnyen adagolható és nem fut ki a sütőből!


Csokoládékrém

Hozzávalók: 7 g zselatin, 150 g cukor, 21 g kakaópor, 1/4 kk só, 4,5 dl tej, 2 kk vaníliakivonat
Elkészítés: Összemelegítettem a tejet, cukrot, sót és a kakaóport, de elzártam alatta a lángot, mielőtt felforrt volna. Feloldottam benne a zselatint és hozzáadtam a vaníliát.
Hagytam kihűlni, majd hűtőbe tettem 3-4 órára, amíg a zselatin megkötött. Érdemes fóliával letakarni, úgy hogy a fóliát a puding felszínére simítjuk, így nem bőrösödik meg.
Tálalás előtt a krémet fel kell lazítani. Ehhez elektromos habverővel először kis sebességgel 15 mp-ig, majd közepes sebességgel 2 percig kevertem. (Ha nem fogy el a krém, a következő felhasználás előtt ezt a műveletet meg kell ismételni!)
Mivel a krém zselatinos, langyos gofrira kenjük, ne pedig tűzforróra, különben elolvad!
(Forrás: BraveTart blog)

1 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Örülök, hogy ennyire megtetszett ez a recept. A lányaim is nagyon szerezik. :)