2012. február 22., szerda

Sajtgolyócskák


Tojásfehérjétől roskadozik a fagyasztóm, az utóbbi hetek creme brulee dömpingjének köszönhetően. Hárommal sikerült csökkenteni a létszámot ezeknek a kis sajtgolyóknak a segítségével, úgyhogy gyanítom, a pavlovasütést nem úszom meg. 

Ezek a golyócskák egyébként kiválóan megteszik könnyű ebédként, de partifalatkának is alkalmasak. A tojásfehérje valamiféle kémiai csodát művel a sajttal, mert az minden előzetes rettegést megcáfolva nem olvad szét az olajban, a végeredmény igazán formás. :)

Sajtgolyók

Hozzávalók: 50 dkg sajt, 3 tojásfehérje, egy csésze zsemlemorzsa, olaj a sütéshez
Elkészítés: A finomra reszelt sajtot jól kikevertem a fehérjékkel, ha a sajt nem elég sós -ami ritka-, utánasózhatjuk. A masszából apró golyókat formáztam, amiket zsemlemorzsában meghempergettem. Bő forró olajban nagy lángon aranysárgára sütöttem őket, majd papírtörlőn leszárítottam a felesleges olajat.
Padlizsánsalátával és majonézes kukoricával ettük.

5 megjegyzés:

GyöngyvirágMK írta...

Nagyon jól hangzik. Valamikor régen sütöttem valami hasonlót, de már elfelejtettem hogyan. A fehérjét fel kell verni habnak? Marcsi

VOKinga írta...

Ha ezt a receptet használod, akkor nem, csak simán összekevered.
Van felverős változat is, azt hiszem, Ottis blogjában láttam, de abban mások az arányok.

GyöngyvirágMK írta...

Köszönöm, azt hiszem a hétvégén kipróbálom.

Turák Kinga írta...

mennyi olaj kell hozzá? csak ami épp megvillan v "térdig" érjen benne a golyóbis? :)

VOKinga írta...

Térdig. Elnézést a hiányosságért, azonnal beírom a receptbe is!