2012. augusztus 19., vasárnap

Csülkös-sajtos sült tészta spárgával


Megint egy gyors tésztaétel, ami nagyon sokféle módon készül nálunk, mert a csemeték szeretik.

Ezúttal zöldspárga is került az egyik felébe, még a szezonban lefagyasztottam néhány csokornyit, hogy a két rövidke spárgás időszak között se felejtsük el az ízét!

Paradicsomborítást is csak a fele kapott, szintén a családi szeretem-nemszeretem miatt: így mindenki abból a részéből szedhetett, ami neki leginkább megfelelt.


Csülkös-sajtos sült tészta spárgával

Hozzávalók: 400 g durum fusilli tészta, 350 g sajt (pl. trappista), 4 dl tejszín, 2 gerezd fokhagyma, 250 g füstölt csülök, 1 tk libazsír, 1 csokor spárga, 2 szem paradicsom

Elkészítés: A tésztát a zacskón megadott főzési időnél 1 perccel rövidebb idő alatt megfőztem.
A csülköt apróra kockáztam és a zsíron 4-5 percig pirítottam.
A tejszínbe belekevertem kinyomott a fokhagymákat.
A sajtot durvára reszeltem.
A spárgát -amennyiben nem előkészített, fagyasztóból elővett- megmostam, feldaraboltam és pici olajon kevés sóval, csipet cukorral fedő alatt puhára pároltam.
A tésztát sütőtálba öntöttem, ráöntöttem a tejszínt és belekevertem a spárgát, csülköt és a sajt 3/4-ét. A tészta tetejét vékonyra szelt paradicsommal borítottam és megszórtam a maradék sajttal. 190 fokon 20-25 percig sütöttem -amíg a teteje szép aranybarna színt kapott.

Nincsenek megjegyzések: