2012. augusztus 13., hétfő

Variációk kuszkuszsalátára



Ismét dupláztam, egyet az ízkavalkád-kedvelőknek, egyet a hagyományos ízekhez ragaszkodóknak. Naná, hogy az első fogyott el hamarabb! :)


Kuszkuszsaláta nektarinnal és sárgadinnyével

Hozzávalók: 1/4 + 1/8 csésze kuszkusz, 1 kk őrölt gyömbér, 1 kk sáfrány, 1 kk fahéj, 1 kk shambar (arab fűszerkeverék), 1 púpozott tk só, bő fél liter forró víz, 2 kápia paprika, 1/2 sárgadinnye, 1/2 lila hagyma, 3 nektarin, só, bors, olívaolja, 100 g fetasajt

Elkészítés:
A kuszkuszt összekevertem a fűszerekkel, leöntöttem forró vízzel és letakarva 10-15 percre magára hagytam. Amikor szépen megdagadt, leszűrtem, kicsit átöblítettem hideg vízzel és hűtőbe tettem.
Amikor a kuszkusz kihűlt, a zöldségeket és gyümölcsöket felkockáztam és egy tálba raktam, megöntöztem olívaolajjal, kevés sóval, borssal fűszereztem, majd hozzáforgattam a kuszkuszt és az apró kockákra vágott fetát. Felhasználásig hűtőben tároltam.


Kuszkuszsaláta paradicsommal

Hozzávalók: 1/4 + 1/8 csésze kuszkusz, 1 kk őrölt gyömbér, 1 kk sáfrány, 1 kk fahéj, 1 kk shambar (arab fűszerkeverék), 1 púpozott tk só, bő fél liter forró víz, 2 kápia paprika, 5 szem paradicsom, só, bors, olívaolaj, 1/4 citrom leve, 100 g fetasajt

Elkészítés:

A kuszkuszt összekevertem a fűszerekkel, leöntöttem forró vízzel és letakarva 10-15 percre magára hagytam. Amikor szépen megdagadt, leszűrtem, kicsit átöblítettem hideg vízzel és hűtőbe tettem.
Amikor a kuszkusz kihűlt, a zöldségeket felkockáztam és egy tálba raktam, megöntöztem olívaolajjal, kevés sóval, borssal fűszereztem, rácsavartam a citrom levét. Végül hozzáforgattam a kuszkuszt és az apró kockákra vágott fetát. Felhasználásig hűtőben tároltam.

Megjegyzés: A zöldségek és gyümölcsök levet eresztenek a hosszabb tárolás alatt, ha másnapra is maradna a salátából, érdemes szűrőben lecsöpögtetni tálalás előtt.

(Az ötlet számos változtatással A mi izraeli konyhánk blogról származik.)

Nincsenek megjegyzések: