2014. július 25., péntek

Mézes-kakaós süti (paleo)


Nagyon illatos, finom, egyszerű sütemény. Intenzív fűszereivel csempész a nyárba egy kis télies hangulatot -persze aki ezt nem szeretné, nyugodtan készítheti csak egyszerű kakaósra.




Mézes-kakaós süti (paleo)

Hozzávalók:

15 dkg finomra darált mandula
3 dkg kókuszliszt
3 dkg szezámpellet (darált szezámmag)
8 dkg vaj
4 nagy tojás
2 ek méz
2 ek kókuszvirágcukor
1 púpozott ek holland kakaópor
2 kk őrölt fahéj
1 kk őrölt szerecsendió
1/2 kk őrölt kardamom
1 kk sütőpor

Ízlés szerint alma vagy étcsokoládé.

Elkészítés:

 A puha vajat habosra kevertem a cukorral és a mézzel. Egyenként simára eldolgozom benne a tojásokat, majd az előzőleg már összekevert száraz hozzávalókat is hozzáadom és csomómentesre keverem.
 Kókuszolajjal kikent cseréptálba vagy tepsibe simítom a tésztát. Ahogy a képen látható, a felét megszórtam almával, ehhez egy kis almát apróra vágtam és megforgattam 1 tk kókuszcukor és 1 kk fahéj keverékében.
 170 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütöttem. A tetejét megcirkáztam olvasztott étcsokoládéval.

(Szendi-Mezei Paleolit szakácskönyvéből, átalakítva.)

Nincsenek megjegyzések: