2014. július 30., szerda

Töltött édeskrumpli hajócskák (paleo)


 Az édesburgonya izgalmas alapanyag, küllemre a fehér burgonyára, ízre viszont inkább a sütőtökre hajaz. Szerencsére egyre több helyen kapható, ugyan az ára nem éppen barátságos, de mivel nem kapkodják el, bele lehet futni akciókba.
 A töltelék pedig erős ízeivel teljesen áthangolja az húsmaradékokat, jó eséllyel fel sem fog tűnni senkinek, hogy a maradékot eszi.
 Természetesen fehér krumplival is elkészíthető a recept, úgy is finom a végeredmény, de teljesen más ízvilág.




Töltött édeskrumpli hajócskák (paleo)

Hozzávalók 4 személyre:

4 közepes méretű édeskrumpli
3 ek kókuszolaj
4 marék sülthús (tetszés szerint, pl. grillcsirke) szétcincálva
8 bacon-csík
1 gerezd fokhagyma
fél kis vöröshagyma
1 csésze paradicsomszósz
só, frissen őrölt bors
1 kk őrölt római kömény
1 ek hot sauce
10 dkg reszelt sajt
4 ek kéksajt (elhagyható)

Elkészítés:

 Az édeskrumplikat alaposan megmostam, villával megszurkáltam, sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam és lekentem kókuszolajjal. 200 fokon 45-60 percig sütöttem -amíg megpuhultak.
 Amíg sült, a paradicsomszószt sóval, borssal, köménnyel és hot sauce-val kis lángon 6-8 percig rotyogtattam, ha nagyon besűrűsödött, vízzel pótoltam.
 A baconszeleteket serpenyőben kis lángon ropogósra sütöttem.
 Amikor a krumpli megsült, 10 percre hűlni hagytam, majd kettévágtam és kikapartam a belsejét úgy, hogy bő ujjnyi vastagon maradjon a héjon krumpli. A bacon kisült zsírjával bekentem a krumplikat és 5 percre visszadugtam a sütőbe.
 Eközben a felmelegített  húst, kéksajtot, vékonyra csíkozott hagymát, áttört fokhagymát és paradicsomszószt összekeverem, hozzákutyulom a kikapart krumplibél felét. (A másik fele maradék, felhasználható más ételhez.) A mixet beletöltöm a krumplihajókba, rászórom a sajtot és újabb 5-10 percet sütöm, a sajt olvadásáig.
 Szalonnával a tetején tálaljuk.

(A recept -átalakítva- a PaleOMG blogról származik.)

Nincsenek megjegyzések: