2008. február 16., szombat

Kristályragyogás desszertespohárban

Amikor Ilka blogján megláttam ezt a desszertet, tudtam, hogy sürgősen utánacsinálom. Személy szerint zseléimádó vagyok annak minden minőségében, nyáron például kedvenc édességem a házi szörpből készült zselével nyakon öntött bogyós gyümölcs, ami ezután sütiként szeletelhető. Ennek az egyszerű poharas gyümölcskocsonyának azonban a látványa annyira lenyűgöző, hogy az ember nem is annyira a hasának készíti, inkább a szemének -na nem mintha nem lenne finom. Sajnos öregedő, egyszerű fényképezőgépemmel nem tudtam igazán visszaadni ezt a kristályszerű ragyogást, érdemes ezért feltétlenül átkukkantani Ilka fotójára is.

Az elkészítés pedig: 2 különböző színű gyümölcszselét a tasakon lévő utasítás szerint elkészítünk. Amikor megdermedtek, kiskanállal felváltva rétegezzük a színeket magas kelyhekbe. (Az eredeti recept elvesz 125 grammot az egyik zseléből, visszamelegíti és elkeveri 150 gramm natúr joghurttal, ezt önti a tetejére. Én ezúttal ezt elhagytam.)


Ami még feltétlenül fontos lehet: a bolti gyümölcszselék közül tapasztalatom szerint nem mindegyik dermed vissza, ha újra felmelegítjük! Ezt érdemes figyelembe venni a joghurtos öntet készítésénél.

Nincsenek megjegyzések: