2007. augusztus 1., szerda

Spenótos tészta

Fanni 15 hónapos volt, és egészen addig a pillanatig tökéletes evő: nem lehetett olyat elébe rakni, amit ne kóstolt volna meg szívesen, és aztán boldogan magáévá is tette. Addig a pillanatig. És akkor jött élete első spenótfőzeléke, amit elétettem gyanútlanul. A bébim már a látványtól irdatlan bömbölésben tört ki, úgy csapkodta el magától a spenótos tálkát, hogy esélyem nem volt egy kiskanálnyi kóstolóval jobb belátásra bírni. Máig sem értem teljesen, mi volt ez: talán valami elemi idegenkedés van bennünk a spenóttól?

 A vége a történetnek azért happy end: mindkét gyerekem nagy spenót-evő, csak nem ebben a formában. De a most leírt recept mindkettőjük kedvenc-listáján szerepel.

 Ezt az ételt egy barátnőmnél kóstoltam először, akivel sok-sok éve még a reménytelenül baba után sóvárgók hatalmas klubjában sodort össze az élet, és akinek sokkal-sokkal többet köszönhetek, nem csak ezt a finomságot. Hozzánk azóta -mint látható- szinte beköltözött a gólya, Ő pedig egy csodálatos kicsi lány örökbefogadó anyukája.


Spenótos tészta

Szükséges hozzá egy csomag (450 gramm) fagyasztott leveles spenót, vagy ugyanannyi friss, olajon 2 perc alatt megfonnyasztva, 4 dl főzőtejszín, 2 dl tej, só, bors, szerecsendió, 200gr sonka, 200gr reszelt sajt és 250 gr tagliatelle tészta (szélesmetélt).
A spenótot levélkéire szedjük -hű, de uncsi-, a sonkát apróra vágjuk, és belekeverjük a tej-tejszín keverékébe, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szerecsendiózzuk -utóbbival csínján bánjunk ám, mert különben csak szerecsendió íze lesz az ételünknek, annyira intenzív fűszer! A tésztát (amiből én ezúttal zöldet használtam) 2 percre forró sós vízbe dobjuk, épp csak hogy már ne legyen merev, majd leszűrve egy tepsi vagy nagyobb tűzálló tál aljára borítjuk. Ráöntjük a szószt, egy kicsit meg is kavargatjuk, megszórjuk reszelt sajttal és 25 percre a forró sütőbe toljuk (200 fokra).
Megjegyzések:
-szigorúan TILOS a leveles spenótot pürével helyettesíteni!!!
-sokszor kerül nálunk 1-2 nappal a lejárása előtt a fagyasztóba túlvásárlás következményeképp a hűtőben dekkoló szeletelt sonka, én ezeket szoktam felhasználni ehhez az ételhez.
-eredetileg fokhagyma is volt a szószban, amit imádtam is egészen az első terhességemig, aztán fordult a kocka -de fokhagymaimádók feltétlen próbálják ki és törjenek bele egy-két gerezddel a szószba!!!!

Pár napja akadtam rá egy blogra, ami csupa-csupa spenótos ételről szól. Ajánlom Mindenkinek, a zöld levélkéktől berzenkedőknek is, beleolvasva a receptekbe izgalmas felfedezéseket lehet tenni!

Nincsenek megjegyzések: