2007. augusztus 16., csütörtök

Gyümölcsszezon!


Nyáron nagyon ritkán sütök, inkább gyümölcsös desszerteket állítok össze -jobban is esnek ezek a hűtős édességek a nagy melegben.
 Ezt a finomságot az eperszezon óta készítem rendszeresen -akkoriban Fanni és Poci valami okból csak a saját kertünkben termő epret voltak hajlandók elfogyasztani, a zöldségesét bojkottálták, ezért gyártottam belőle "sütit", így persze azonnal lecsúszott. A receptet az interneten találtam, Delfi a szerzője, de Snöcynél is láttam -bár én természetesen egy icipicit változtattam rajta. Háztartási kekszet egyébként ilyen célra nem szívesen használok, de ebben az édességben nagyon finom.


Tejfölös-kekszes

 Egy liter tejfölt kikeverek ízlés szerinti mennyiségű porcukorral és pár csepp vanília aromával. Ezt rétegzem kétszer háztartási keksszel. Felülre elméletileg keksz kerül, de ezúttal szőlővel dolgoztam, és a szőlőszemek úgy gurultak volna a kekszrétegen, mint a csocsólabda, így kivételesen elhagytam a felső kekszréteget. Kiraktam a tetejét gyümölccsel, hűtőbe tettem, hogy könnyebben kössön majd a kocsonya, és végül fél liter gyümölcskocsonyával bevontam. Pár óra alatt a keksz megpuhul és fogyasztható.

Nincsenek megjegyzések: