2007. augusztus 8., szerda

Új kedvenc

Nagyon, de nagyon finomat ettünk ma, a gyerkőcök tányérja is szinte ki lett fényezve utána! Csakhogy nem saját kútfőből. 
 Tehát: figyelem, ez itt egy blogajánló! Aki a hasát szereti, de különösen, aki -hozzám hasonlóan- gyorsan szeret finomakat főzni, látogasson el Vimizo konyhájába!

 A receptet azért írom le, mert én rossz szokásomhoz híven tettem rajta néhány kis változtatást.



Mézes-mustáros csirkemell

 Két szép csirkemellet kifiléztem, felcsíkoztam, 5 deka vajon fehéredésig sütöttem, majd nyakon öntöttem a szósszal, ami 2 dl tejszín, 1,5 dl tejföl, 2 evőkanál mustár, 1 teáskanál méz (utóbbi két hozzávaló mennyiségét persze érdemes ellenőrizni, mert hát ízlések és pofonok -nekem nagyon bejött ez az arány), só, bors és egy gerezd szétnyomott fokhagyma keveréke. Szépen kirotyogtattam, végül egy csapott kávéskanálnyi (hideg vízben feloldott) keményítővel besűrítettem. Köretnek rizs és forró gyümölcsök kerültek mellé.
 Utóbbihoz sárga és fehér húsú őszibarackot és pár szem szilvát daraboltam föl, 2 deka vajon megpirítottam őket, amikor már majdnem tökéletesek voltak, szórtam rájuk egy csapott evőkanál cukrot, ami két perc kavargatásmentes türelemjáték után szépen karamellizálódik is, ha lapos a serpenyő. Amikor már nyúlt a karamell a tetején, egy csipet fahéjat dobtam rá, megkavarintottam és készen is volt.

Nincsenek megjegyzések: